Yksi päätös, joka tekee kalustehankinnasta sujuvamman

Kaikki toimitilamuutokset eivät vaadi laajaa tilasuunnittelua. Joskus kyse on vain uusista työpöydistä, neuvottelupöydän vaihtamisesta tai säilytysratkaisujen päivittämisestä. Silloin voi helposti ajatella, että tilauksen hoitaa nopeasti itse – ja välillä se onkin hyvä ratkaisu.
Mutta myös pienissä kalustehankinnoissa asiantuntijan apu voi tehdä ratkaisevan eron.
Milloin asiantuntijaa kannattaa kysyä mukaan?
1. Kun et ole varma, mitä tarvitset
Joskus tila ei enää toimi arjessa niin kuin ennen. Työpisteet voivat olla ahtaita, säilytystilat riittämättömiä tai työn tekemisen tavat ovat muuttuneet – mutta ratkaisut eivät ole vielä selviä.
Asiantuntija auttaa tunnistamaan, mitkä kalusteet ja ratkaisut palvelevat edelleen hyvin ja mitä kannattaa päivittää. Usein jo pienillä muutoksilla voidaan parantaa toimivuutta merkittävästi – ilman että koko tila täytyy suunnitella uudelleen.
2. Kun haluat varmistaa, että kalusteet sopivat tilaan
Kalusteet voivat näyttää hyviltä kuvissa tai myymälässä, mutta tilassa ne eivät aina toimi toivotulla tavalla. Liian suuret pöydät voivat viedä liikkumatilan, säilytyskalusteet estää kulkua tai vetäytymistilat jäädä käyttämättä, jos sijoittelu ei ole mietitty loppuun asti.
Me autamme valitsemaan kalusteet, jotka sopivat tilaan oikean kokoisina, tukevat sen käyttötarkoitusta ja näyttävät hyvältä osana kokonaisuutta. Näin tila toimii käytännössä – ei vain paperilla.
3. Kun työympäristö rakentuu vanhasta, uudesta ja kierrätetystä
Kaikkea ei tarvitse uusia, kun työympäristöä kehitetään. Hyväkuntoiset työtuolit, säilytyskalusteet tai neuvottelupöydät voivat edelleen palvella hyvin ja jäädä käyttöön. Tilaa täydennetään tarpeen mukaan – uusilla tai kunnostetuilla käytetyillä kalusteilla.
Ne kalusteet, joille ei ole enää käyttöä, Pearco kierrättää vastuullisesti. Näin syntyy kokonaisuus, jossa vanha ja uusi tukevat toisiaan – toimivasti, kestävästi ja tilan tarpeet huomioiden.
4. Kun haluat säästää aikaa ja välttää virheet
Kalustehankinta voi viedä paljon aikaa – tuotteita on paljon tarjolla, mitoitukset ja ominaisuudet vaihtelevat, ja sopivien ratkaisujen löytäminen voi olla työlästä. Lisäksi toimitusten aikatauluttaminen ja asennuksen käytännön järjestelyt vievät helposti ylimääräistä energiaa.
Asiantuntijan avulla koko prosessi selkeytyy. Tarpeet käydään läpi yhdessä, vaihtoehdot rajataan järkevästi ja valinnat tehdään tilan ja tavoitteiden mukaan. Samalla varmistetaan, että toimitukset ja asennukset hoituvat ajallaan ja sovitusti – ilman turhaa vaivaa.
Yhteistyö voi olla kevyttä – mutta vaikuttavaa
Asiantuntijan mukanaolo ei tarkoita raskasta projektia tai suurta budjettia. Olemme mukana juuri siinä vaiheessa, missä apua tarvitaan – oli kyse kokonaisuudesta tai yksittäisestä tarpeesta. Usein aloitamme yhdessä nykyisten kalusteiden kartoituksella: mitkä säilyvät, mitä täydennetään ja mitä voidaan kierrättää.
Lopputuloksena syntyy toimiva ja viimeistelty työympäristö – järkevästi, vaiheittain ja tilannetta kuunnellen.
Jos toimiston kalustaminen mietityttää – kysy meiltä. Autamme mielellämme.
Ota yhteyttä puhelimitse: 020 740 1620 tai sähköpostilla: myynti@pearco.fi
Takaisin